Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu) vovlne.sk
1. Definície pojmov
1. Prevádzkovateľom internetovej stránky je vovlne.sk, Mgr. Renáta Krupanová, so sídlom Ustianska 1399/38, 917 01 Trnava, IČO: 50256564
2. Predávajúcim je vovlne.sk, Mgr. Renáta Krupanová, so sídlom Ustianska 1399/38, 917 01Trnava.
3. Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom e-shopu vytvorila a odoslal objednávku.
4. Spotrebiteľ je fyzická, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania.
5. E-shopom je elektronické obchodné miesto v sieti internet s verejným prístupom, prevádzkovaný prevádzkovateľom, pod doménou www.vovlne.sk, ktorý umožňuje nákup tovarov.
6. Tovarom sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
7. Objednávka je proces výberu tovaru, vyplnenie objednávkového formuláru a je ukončený jej odoslaním.
8. Cena je konečná cena tovarov. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu. Predávajúci nie je platcom DPH.
2. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
1. Objednávka vzniká vyplnením formulára a jej potvrdením a odoslaním predávajúcemu prostredníctvom eshopu. Pre správne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar.
2. Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov, a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou. Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru, vrátane nákladov za doručenie tovaru.
3. Po odoslaní objednávky je objednávka spracovaná a potvrdená e-mailom zadaným kupujúcim, pričom potvrdenie o prijatí objednávky neznamená potvrdenie o dostupnosti tovaru.
4. Kúpna zmluva je uzatvorená doručením potvrdenia o prijatí objednávky zo strany predávajúceho. Akékoľvek zmeny alebo doplnenia uzatvorenej kúpnej zmluvy možno urobiť po vzájomnej dohode zmluvných strán.
5. Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje previesť vlastnícke právo k tovaru a kupujúci sa zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu za tovar vrátane nákladov na jeho doručenie a balné v súlade s článkom 5 týchto podmienok..
3. Platobné podmienky
1. Cenu za tovar v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
a) platba na dobierku (priamo poštovému prepravcovi pri prevzatí tovaru)
b) platba vopred na účet predávajúceho, pričom tovar bude doručený až po prijatí peňažných prostriedkov na účet predávajúceho
2. Predávajúci vystaví faktúru, ktorá je kupujúcemu doručená spoločne s tovarom.
4. Dodacie podmienky
1. Predávajúci je povinný do 30 dní od vzniku kúpnej zmluvy zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
2. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a časť z nich nie je skladom, predávajúci kontaktuje kupujúceho za účelom zistenia, či kupujúci súhlasí aj s čiastočným doručením objednaných tovarov.
3. Ak tovar, ktorý nie je skladom, dodávateľ nemôže dodať, tak bude o tom kupujúci informovaný mailom alebo telefonicky. Ak už kupujúci zaplatil kúpnu cenu za tovar, táto mu bude vrátená.
4. Za miesto plnenia sa považuje miesto zadané v objednávke kupujúcim, do ktorého je tovar dodávaný. V prípade osobného odberu sa za miesto plnenia považuje sídlo predávajúceho.
5. Predávajúci realizuje dodanie tovaru kupujúcemu prostredníctvom:
a) kuriérom DPD
b) osobným odberom
Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom spôsobe doručenia tovaru vrátane ceny za doručenie.
5. Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
1. Pri platbe vopred na bankový účet sú náklady na balné a prepravu prostredníctvom kuriéra DPD:
zásielka do 3kg – 3,90eur
zásielka do 5kg – 4,10eur
zásielka do 10kg – 4,50eur
Zásielky v hodnote od 50,- eur sú bez poplatku za poštovné.
2. Pri platbe na dobierku sú náklady na balné a prepravu prostredníctvom kuriéra Dpd vo výške 1,20 eur.
3. V prípade, že Predávajúci doručuje len časť objednávky cena za prepravu a balné sa účtuje len raz tak ako bolo uvedené v objednávke.
4. Uvedené ceny platia v rámci Slovenskej republiky. Doprava mimo Slovenskej republiky je dohadovaná individuálne.
5. V prípade osobného odberu nie sú účtované žiadne poplatky.
6. V prípade neprevzatia objednávky si predávajúci vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody. (náklady na poštovné)
6. Prevod vlastníckeho práva
1. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom zaplatenia plnej ceny za tovar
2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho momentom jeho prevzatia.
7. Odstúpenie kúpnej zmluvy
1. Odstúpiť od kúpnej zmluvy je predávajúci oprávnený ak:
a) do 3 dní od vzniku kúpnej zmluvy, pri voľbe platba prevodom, cena nebola pripísaná na účet predávajúceho..
b) nie je možné zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí.
c) sa nemôže skontaktovať s kupujúcim (chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť,..).
2. Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku a poučenie spotrebiteľa
a) Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru alebo odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy predmetom ktorej je poskytnutie služby. Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty.
b) Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ je povinný písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na kontaktnú adresu.
c) Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať alebo doručiť osobne tovar spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom. Kupujúci je povinný zaslať tovar doporučene. Tovar zaslaný na dobierku nebude prevzatý.
d) Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť formulár: Odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý je zverejnený na internetovej stránke predávajúceho.
e) Odstúpením od kúpnej zmluvy sa kúpna zmluva zrušuje od počiatku.
f) Tovar musí byť nepoužívaný, nepoškodený, kompletný a v pôvodnom obale. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
g) Predávajúci vráti cenu a náklady na doručenie a balné v zmysle §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, nie však skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
h) Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
8. Práva a povinnosti zmluvných strán
1. Kupujúci je povinný:
a) prevziať objednaný tovar,
b) zaplatiť za tovar dohodnutú cenu predávajúcemu,
c) preveriť či dodaný tovar nemá vady.
2. Predávajúci je povinný:
a) dodať kupujúcemu tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
3. spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať kupujúcemu všetky dokumenty
4. Predávajúci zodpovedá za vady tovarov v zmysle § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka
9. Ochrana osobných údajov
1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.( ďalej len „ zákon o ochrane osobných údajov“)
2. Predávajúci je v zmysle zákona o ochrane osobných údajov prevádzkovateľom osobných údajov. Dotknutou osobou je kupujúci alebo potenciálny kupujúci, ktorý poskytuje svoje osobné údaje v procese vytvorenia objednávky.
3. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti pre doručenie tovaru (účtovné spracovanie podkladov, poskytovateľ IT servisu, poskytovateľ web hostingu) alebo štátnym orgánom v prípade kontroly.
4. Predmetom spracúvania sú osobné údaje dotknutej osoby: titul, meno, priezvisko, fakturačná adresa, dodacia adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa.
5. Účelom spracúvania osobných údajov je uzatvorenie a realizácia kúpnej zmluvy a marketingové účely v zmysle bodu 8 tohto článku.
6. Osobné údaje sú spracúvané v zmysle §10 ods. 3 písm. b) zákona o ochrane osobných údajov aj bez súhlasu dotknutej osoby
7. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, ktoré ma spracované v bezpečnostných opatreniach.
8. Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov na marketingové účely súhlasil so zasielaním predovšetkým e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú adresu, telefonickým kontaktovaním alebo zasielaním adresnej pošty na kontaktnú adresu. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek písomne odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto údaje je prevádzkovateľpovinnný okamžite zablokovať alebo zlikvidovať.
9. Prevádzkovateľ si splnil svoje oznamovacie povinnosti voči dotknutej osobe v zmysle zákona o ochrane osobných údajov uverejnením zoznamu sprostredkovateľov, okruhu príjemcov, tretích strán a tretích krajín, do ktorých môžu byť osobné údaje poskytnuté, ich zverejnením na svojej internetovej stránke, s čím dotknutá osoba súhlasí.
10. Oprávnenie podľa tohto článku platia po dobu, kedy je možné kúpený tovar reklamovať alebo po dobu stanovenú právnymi predpismi ak je dlhšia ako reklamačná doba.
10. Poučenie o právach dotknutej osoby v zmysle § 28 zákona
I. Odoslaním objednávky resp. udelením súhlasu na použitie osobných údajov na marketingové účely dotknutá osoba potvrdzuje, že je oboznámená s týmito Zásadami ochrany osobných údajov a súhlasí s nimi. Zároveň potvrdzuje, že bola poučená o svojich právach vyplývajúcich z § 28 zákona, najmä že má právo na základe písomnej žiadosti od oprávnených subjektov vyžadovať:
a) potvrdenie, či sú alebo nie sú jej osobné údaje spracúvané;
b) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu podľa § 15 ods. 1 písm. a) až e) druhý až šiesty bod zákona; pri vydaní rozhodnutia podľa § 28 ods. 5 zákona je dotknutá osoba oprávnená oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií;
c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získali jej osobné údaje na spracúvanie;
d) vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania;
e) opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania;
f) likvidáciu jej osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie;
g) likvidáciu jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona;
h) blokovanie svojich osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak oprávnené subjekty spracúvajú osobné údaje na základe súhlasu dotknutej osoby.
II. Dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti namietať u prevádzkovateľa voči:
a) spracovávaniu jej osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracované na účely priameho marketingu bez jej súhlasu, a žiadať ich likvidáciu;
b) využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) zákona na účely priameho marketingu v poštovou styku, alebo c) poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) zákona na účely priameho marketingu.
III. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má právo u prevádzkovateľa kedykoľvek namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) zákona vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka dotknutej osoby je oprávnená, prevádzkovateľ je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie dotknutá osoba namietala, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
IV. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u prevádzkovateľa kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu prevádzkovateľa, ktoré by malo pre ňu právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Dotknutá osoba má právo žiadať prevádzkovateľa o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom prevádzkovateľ je povinný žiadosti dotknutej osoby vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe pre skúmania a výsledku zistenia prevádzkovateľ informuje dotknutú osobu v lehote podľa § 29 ods. 3. Dotknutá osoba nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov dotknutej osoby, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov prevádzkovateľ vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke dotknutej osoby, alebo ak prevádzkovateľ na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov dotknutej osoby.
V. Ak dotknutá osoba uplatní svoje právo
a) písomne a z obsahu jej žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou a lebo faxom dotknutá osoba doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania;
b) osobne ústnou formou do zápisnice, z ktorej musí byť zrejmé, kto právo uplatnil, čoho sa domáha a kedy a kto vyhotovil zápisnicu, jeho podpis a podpis dotknutej osoby; kópiu zápisnice je prevádzkovateľ povinný odovzdať dotknutej osobe;
c) u sprostredkovateľa podľa písmena a) alebo písmena b) tohto článku, je ten povinný túto žiadosť alebo zápisnicu odovzdať prevádzkovateľovi bez zbytočného odkladu.
VI. Dotknutá osoba pri podozrení, že jej osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať úradu návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
VII. Prevádzkovateľ je povinný vybaviť žiadosť dotknutej osoby podľa vyššie uvedených bodov, resp. vyhovieť požiadavkám dotknutej osoby podľa zákona a písomne ju informovať najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia jej žiadosti.
VIII. Obmedzenie práv dotknutej osoby podľa § 28 ods. 2 zákona prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu písomne oznámi dotknutej osobe a úradu.
IX. Dotknutá osoba pri podozrení, že jej osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať úradu návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
X. Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
1. Predávajúci má právo na náhradu škody v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý neprevzal a to ani po výzve predávajúceho.
2. Pri určovaní výšky náhrady škody, predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
11. Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. Zmena je účinná odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho, pričom objednávky odoslané po zverejnení zmeny sa riadia týmito zmenenými podmienkami.
2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
3. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje že si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s ich znením.
4. Aktuálne všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k nahliadnutiu v sídle predávajúceho a zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
5. Všetky právne vzťahy sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
6. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 01.09.2016.
V Trnave, 01.september 2016